#MH 370 'Selamat Mendarat Di Dasar Lautan Hindi Sebelum Tenggelam INTACT Sepenuhnya',dakwa pakar

"Demikian juga, bagian lain juga akan tertanggal dan melayang dengan bantuan arus air yang kuat, sebelum terdampar di pantai pulau-pulau seperti pulau Reunion.


Hey Dude. Pakar
Aeroangkasa Malaysia.
Zaaim Redha Abdul Rahman, percaya pesawat MH370 tenggelam di suatu tempat di Selatan Lautan Hindi "selepas mungkin terapung untuk seketika".

"Saya percaya bahawa apabila pesawat kehabisan bahan api, ia meluncur ke bawah dan mendarat di atas air dengan kesan yang lembut ... sebab itu saya percaya pesawat itu masih utuh," kata Zaaim Redha Abdul Rahman.
#MH370,sebagian sayap ditemui di Reunion minggu lalu dan kini serpihan telah dijumpai pula di kepulauan Maldives



 Baca artikel berkaitan disini;


Penerbangan MH370 hilang pada 8 Mac 2014 semasa terbang dari Kuala Lumpur ke Beijing.

Tiada seorang pun daripada 227 penumpang dan 12 anak kapal telah ditemui, walaupun serpihan dari sayap itu ditemui terdampar di Pulau Reunion awal bulan ini.


Zaaim Redha Abdul Rahman.
adalah sebahagian daripada pasukan yang bekerja untuk mencari pesawat tersebut pada waktu hari kejadian dan hari-hari selepas kemalangan itu, menggunakan tarikh satelit yang disediakan oleh syarikat British Inmarsat.

Beliau berkata flaperon panjang dua meter yang ditemui di pulau Perancis jauh menyokong teorinya bahawa pesawat "meluncur ke bawah".

"[The flaperon] telah rosak hanya sedikit dan hanya diselaputi dengan teritip. Penampilannya menunjukkan bahawa flaperon tercabut tidak secara keras dari badan induk pesawat ... ia kelihatan seolah-olah
hal itu bisa terlepas cukup baik di ujungnya," katanya.

  Baca artikel berkaitan disini;
#MH 370; Penemuan 'Flaperon' Dengan Hidupan Laut Menempel Padanya Akan Bantu Ungkap Lokasi Pesawat MAS.

Mencatat kemalangan pesawat Germanwings Flight 9525,
baru-baru ini, beliau menambah: "Jika MH370 telah terhempas dengan kesan yang benar-benar keras, kita akan melihat cebisan sampah terapung di atas air serta-merta selepas itu.
"Selain itu, flaperon yang pulih tidak akan berada di salah satu bagian ... kita akan hanya melihat potongan-potongan itu."


Tragedi maut Alps,pesawat
Germanwings Flight 9525,didalangi oleh pembantu juruterbang Andreas Lubitz, tiada serpihan itu lebih besar daripada satu kaki panjang, disebabkan oleh dampak keras

Meskipun kekurangan bukti terbaru dalam pencarian pesawat oleh kumpulan antarabangsa untuk petunjuk tentang keberadaan pesawat itu, Rahman mengaku perkara itu, mungkin MH370 dalam keadaan telah tenggelam "jauh di dalam laut untuk beberapa waktu" sebelum flaperon yang menjadi terpisah.

Dia berkata: "Demikian juga, bagian lain juga akan tertanggal dan melayang dengan bantuan arus air yang kuat, sebelum terdampar di pantai pulau-pulau seperti pulau Reunion."
Rahman menggunakan contoh dari pesawat US Airways yang aman mendarat di Sungai Hudson di New York pada tahun 2009 selanjutnya sebagai bukti
bahwa pesawat yang hilang bisa terhempas tanpa dampak keras, jika mendarat diatas air.

Beliau juga menambah berat lagi kepada teori bahawa serpihan lebih boleh terdampar sehingga di pulau Reunion.

"Kita tidak bisa meremehkan kekuatan arus laut," katanya.
"Berdasarkan bagaimana bumi berputar, ia sangat mungkin bahawa potongan serpihan
puing-puing boleh melayang kerana arus laut boleh menjadi benar-benar kuat."
_______________________
Courtesy to source.

No comments