#MH 370;Kembalilah dengan segera: "Surat Cinta Seorang Wanita China Kepada Suami Yang Masih Hilang"

"Untuk 515 hari, saya tidak bisa makan atau tidur dan harus bertindak secara normal di luar ... Saya menarik diri,saya bersama-sama menunggu Anda untuk datang ke rumah, tapi apa yang saya dapatkan? Email dari Malaysia Airlines yang puing-puing yang ditemukan adalah dari MH370. Mengapa? Saya tidak mengerti. Mengapa? "Selepas beliau membaca.email.




Hey Dude. Seorang wanita Cina yang telah menulis mesej di media sosial kepada suaminya, salah seorang mangsa yang masih hilang dalam tragedi penerbangan pesawat Malaysia Airlines MH370, telah menarik perhatian dan simpati dari puluhan ribu pengguna internet.

Kata-kata simpati dan sokongan telah dituangkan untuk wanita Beijing, yang menyebut dirinya sebagai "Roaming Fish" di website Weibo.

Sejak pesawat menghilang pada Mac tahun lalu, wanita itu telah menulis beberapa postingan yang ditujukan kepada suaminya, mengungkapkan betapa dia merindukan kehadirannya dan betapa ia berharap baginya untuk kembali. 

Satu postingan, bertarikh pada bulan Mei tahun ini, berbunyi: "mawar di tingkat bawah telah berkembang penuh, tetapi anda telah terlepas dua musim. Adakah anda masih ketinggalan? Apakah anda akan kembali. "



A relative of a Chinese passenger on board missing flight MH370 is consoled by a journalist outside Malaysia Airlines' Beijing office on Thursday. Photo: AFP





Satu lagi
postingannya pada bu
lan Januari berbunyi : "Ia adalah hari pertama 2015 dan saya membuat kek strawberi.Sang Waktu, bawalah dia kembali kepada saya. "

Wanita itu menulis pada postingan terbaru di Weibo-nya pada hari Khamis, meng-upload berupa sebuah email dari Malaysia Airlines memberitahukan bahwa puing-puing dari pesawat yang hilang telah ditemukan.

The email confirmed that a wing segment, or flaperon, found on the remote French Indian Ocean island of Reunion belonged to the missing MH370.

"Untuk 515 hari, saya tidak bisa makan atau tidur dan harus bertindak secara  normal di luar ... Saya menarik diri,saya bersama-sama menunggu Anda untuk datang ke rumah, tapi apa yang saya dapatkan? Email dari Malaysia Airlines yang puing-puing yang ditemukan adalah dari MH370. Mengapa? Saya tidak mengerti. Mengapa? "Selepas beliau membaca.email.

Baca juga ; #MH 370;Spekulasi Pulau Diego Garcia? Penemuan Serpihan Dipercayai Milik MAS Di Maldives.

Pada Jumaat pagi postingannya 
memiliki komentar publikasi lebih dari 47.000 pengguna media sosial, mereka mengatakan bahwa kata-kata wanita itu membawa air mata ke mata mereka dan berharap dia yang terbaik.

“Good girl, take good care of yourself, will you? Be strong, even though it’s difficult. Please be strong,” tulis salah satu pengguna internet.

Inilah wujud asli pesawat Malaysia Airlines (MAS) yang hilang,jenis Boeing 777-2006ER dengan nombor penerbangan MH370 bernombor ekor 9M-MRO dan bernombor siri 28420/Kredit foto via indocropcycle.wp.com

Satu lagi menulis: "Ia amat menyedihkan. Kuatkan dan hidup dengan baik, baginya. "

Dan pengguna internet lainnya menggesa beliau untuk meneruskan: "Saya telah membaca postingan anda untuk beberapa lama dan saya tidak boleh membantu dengan berkata, jangan manjakan diri anda dalam kesedihan ... Dia mungkin tidak menjadi orang yang bersama kamu hingga akhir, tetapi terdapat begitu banyak yang menyayangimu.
Ini harapannya bagi Anda untuk menjadi bahagia"


Baca juga; #MH370: Penemuan Cebisan MH370 Di Pulau Reunion, Jadi Cemuhan Anak Bangsa Sendiri.

MH370, Boeing 777, hilang pada 8 Mac, 2014, dengan 239 orang di atas kapal, 153 daripada mereka warga China.


____________________________

Courtesy to South China Morning Post.
*This article appeared in the South China Morning Post print edition as Love Letters to a missing husband.

No comments