Facebook Notify News App Akan Dilancarkan Minggu Depan

Tidak jelas apa nilai Facebook Notify bagi pengguna Facebook.Kerana sudah banyak aplikasi seperti Flipboard, Zite, Pulse, Google Play Newsstand, dan Apple News yang melakukan perkara yang sama.

                             Fecebook News/by phonearena


FORTUNA LIFESTYLE.COM | Facebook Notify News App Akan Dilancarkan Minggu Depan

Media sosial Facebook dilaporkan akan melancarkan satu  aplikasi baru yang dirancang akan dirilis minggu depan.  Kali ini, Facebook akan mengambil alih aplikasi berita dengan caranya sendiri, yang didinamakan Notify.

Idea ini pada dasarnya untuk Facebook menerbitkan berita secara keseluruhan.Mengutip laporan website phonearena, Facebook dilaporkan sudah mempunyai beberapa rakan kongsi konten berita yang cukup besar dalam rancangan tersebut.

Apakah dengan munculnya Facebook
Notify akan memberi saingan hebat kepada media-media website dan blog.Kenapa saya berkata demikian? Kerana facebook nampaknya begitu serius dalam membangun aplikasi Notify ini dengan mengganding partner dari media-media raksasa seperti The Washington Post, CNN termasuk Vogue dan Mashable.

Aplikasi ini akan merilis lebih banyak aplikasi berita lain dan
masih sama seperti aplikasi sejenis lainnya, Facebook Notify akan memberikan akses kepada pengguna agar bisa berlangganan sumber konten, fungsinya biar pengguna bisa mendapatkan update berita secara lebih cepat.

Baca juga;


 Selain itu, ia adalah tidak jelas apa nilai Facebook Notify yang akan diperolehi pengguna. Seperti kita ketahui sudah banyak aplikasi seperti Flipboard, Zite, Pulse, Google Play Newsstand, dan Apple News yang melakukan perkara yang sama.

Sayangnya informasi mengenai Facebook Notify ini masih sedikit, masih belum jelas keuntungan apa yang akan diberikan Facebook kepada para penyedia sumber konten berita. Selain itu masih belum jelas juga apa istimewanya Facebook Notify bila dibandingkan dengan aplikasi sejenis lainnya.

Kita tunggu saja akan seperti apa aplikasi bernama Facebook Notify ini.

  Source; PhoneArena.com

No comments