Fantastik Going Up! Bandar Shanty Colombia Memasang Giant Outdoor Escalators

Giant Outdoor Escalators sepanjang 384 meter (1260 kaki) Dan dibahagikan kepada enam bahagian.Semua penduduk yang tinggal dibahagian lereng-lereng bukit akan menerima kemudahan moden ini.

 Luis Holguin, dan Resfa anak perempuannya, mendapati lebih mudah untuk bergerak di sekitar daerah ini dengan bantuan eskalator, yang percuma untuk orang ramai.

FORTUNA BUANA.COM ~ Fantastik Going Up! Bandar Shanty Colombia Memasang Giant Outdoor Escalators.



Wow.Luar biasa.!
Giant Outdoor Escalators telah dibina di salah satu daerah yang paling miskin di bandar kedua terbesar di Colombia.Dan mungkin Eskalator-Tangga bergerak pertama terpanjang didunia yang dibina diluar bangunan.

Keajaiban ciptaan ini tidak mungkin akan terbina di negara -negara lain kerana selama beberapa generasi 12,000 penduduk di Medellin.Komuniti yang tinggal di lereng -lereng bukit akan menapak dengan perjalanan yang sukar sehingga beratus-ratus langkah,yang bersamaan dengan memanjat sebuah bangunan setinggi 28 tingkat.

Tetapi sekarang
Giant Outdoor Escalators ini akan mempercepatkan perjalanan dari 6 minit hingga 35 menit .Dan penduduk  berkata 'Ia sebuah impian akan menjadi kenyataan'.

Eskalator itu sepanjang 384 meter (1260 kaki) Dan dibahagikan kepada enam bahagian.Jadi penduduk yang tinggal disemua bahagian lereng bukit akan menerima kemudahan moden ini 

Kos pembinaannya lebih 4 bilion Euro,dibina melalui rumah-rumah usang penduduk miskin dan merupakan salah satu daripada beberapa projek yang akan juga dibina  di bandar -bandar lain.

Pihak berkuasa bandar, berkata pihak berkuasa gembira dengan keputusan akhir dan  beliau percaya eskalator luar sebegini  adalah yang pertama seumpamanya di dunia.

 A general view of the escalators at Comuna 13 in Medellin.



Penduduk yang tinggal di perbukitan terpaksa berjalan sehingga beratus-ratus langkah yang setaraf dengan bangunan 28 tingkat tetapi kini boleh menggunakan kemudahan eskalator



Eskalator, yang kini telah mengurangkan masa perjalanan dari 35-minit hingga enam, dibahagikan kepada enam bahagian supaya penduduk dari semua bahagian lereng bukit  boleh menggunakannya.



Penduduk  menggunakan eskalator, manakala pekerja-pekerja menjalankan sentuhan terakhir. Dan atap   akan dibina untuk melindungi pengguna dari cuaca buruk.
__________________

Courtesy to
Editor DailyMail.UK)

No comments