20150919

#Selfie:Tourist Taj Mahal Maut 'after selfie

Terdapat juga beberapa kes kanak-kanak terkena kejutan elektrik semasa mengambil selfies di atas gerabak kereta api di Rusia.

Taj Mahal

© Getty Images The tourist had slipped while taking a selfie at the royal gate near the monument.


Hello Guest. Trend selfie yang masih menjadi kegemaran anak-anak muda nampaknya telah menambah korban lagi.

Terbaru seorang pelancong Jepun telah meninggal dunia selepas didakwa tergelincir ketika turun tangga di Monumen India's Taj Mahal. Seorang saksi Sagar Singh memberitahu BBC Hindi  pelancong tersebut jatuh semasa mengambil gambar selfie di Royal Gate Taj Mahal ini.

  Baca juga tentang selfie yang trending;


Polis berkata, dia tidak sedarkan diri serta-merta selepas jatuh dan meninggal dunia
  di hospital .akibat kecederaan parah di kepala.

Monument Taj Mahal, adalah makam peringatan abad ke-17 yang dibina oleh Maharaja Mughal Shah Jahan selepas kematian isterinya, telah menarik kira-kira 12,000 pelawat sehari.
Agra tourist police officer Sushant Gaur berkata kepada kepada website BBC Hindi bahwa bersama-sama  pelancong Jepun turut serta tiga orang lain apabila kejadian itu berlaku.
Salah satu daripada rakan-rakannya patah kaki, selepas kedua-duanya jatuh dari tangga monumen itu pada sebelah petang, kata polis.
Kedutaan Jepun telah dimaklumkan mengenai kematian, dan siasatan sedang dijalankan mengenai kejadian itu.
Terdapat beberapa kematian yang dikaitkan dengan selfies pada tahun-tahun kebelakangan ini.

Pada awal tahun ini, pemerintah  Rusia dilaporkan melancarkan kempen untuk membuat orang muda berfikir dua kali sebelum melakukan selfies dalam keadaan berisiko.
Pada bulan Mei, seorang wanita berusia 21 tahun terselamat sengaja menembak dirinya di kepala ketika sedang menyamar untuk mengambil gambar diri sendiri dengan pistol di Moscow.


Terdapat juga beberapa kes kanak-kanak terkena kejutan elektrik semasa mengambil selfies di atas gerabak kereta api di Rusia.

Pada bulan Ogos, seorang lelaki di Sepanyol ditanduk mati oleh lembu jantan semasa mengambil gambar diri sendiri di festival tahunan lembu liar di bandar Villaseca de la Sagra.Sepanyol

  Baca juga;

Courtesy to sources

No comments:

Post a Comment