Model Terbaru Vespa Sprint Elegant dan Sophisticated


Fazryan87.blogspot.com--Model Terbaru Vespa Sprint Elegant dan Sophisticated

Hey Dude,! Mungkin bagi peminat motosikal-motorcycles Vespa di Indonesia dan Thailand malah di Vietnam kini,mereka tak hairan dengan keluaran produk baru Vespa bagaimanapun cantik modelnya,

Kerana di negara-negara tersebut diatas para penggemar motor dan kereta dengan mudah me-modifikasi model-model lama motor Vespa dan kereta(mobil) jenis apapun untuk dimodifikasi sehingga jadi bentuk model baru dan serba cantik dan canggih.

Coba Anda baca kisahnya disini; Modifikasi Motor Vespa Klasik Indonesia.


http://fazryan87.blogspot.com/2015/04/model-terbaru-vespa-sprint-elegant-dan.html

(Syarikat Naza Premira Sdn Bhd memperkenalkan model terbaru Vespa Sprint)

Beberapa penggemar,peminat hobi modifikasi motosikal dan kereta di negara kita,ketika penulis temui mereka berpendapat; kurang dan dinginnya sambutan modifikasi kenderaan bermotor dan kereta di Malaysia adalah disebabkan secara tak langsung ada akta kementrian yang melarangnya,Namun bila penulis tanya beliau tak boleh menerangkannya secara detail tentang akta pengangkutan jalan tersebut.

Dan juga penulis pernah secara rambang bertanya kepada seseorang yang memahami hal-hal ini,Beliau memberi alasan bahwa kerajaan melarang hobi modifikasi ini di Malaysia adalah untuk mencegah kecurian kenderaan berleluasa yang dimanfaatkan oleh pihak-pihak yang tak bertanggung jawab..

Namun bila penulis berkata;"Tanpa ada perkembangan hobi modifikasipun di Malaysia,lebih kerap dan termasuk tinggi jenayah kecurian kenderaan dibanding negara jiran yang memberi kebebasan untuk memodifikasi motosikal dan kereta disana"

Dan penulis menambah ;"Dinegara-negara jiran yang hidup dan meriah modifikasi motor dan kereta ianya menjadikan sebuah bisnis baru yang sehat hingga berkembang menjadi bisnis pengeluar produk-produk hiliran-spareparts untuk eksport".

Seterusnya penulis menunjukkan gigi-spokes yang besar dan dan tebal yang penulis pasangkan pada motor honda kapcai lampu bulat 70cc,penulis beli dibeli di Thailand.

Yang hebatnya tak ada jenis ini dijual atau diproduk oleh negara-negara pengeluar spareparts luarnegeripun-Taiwan dan Cina misalnya.

Tahukah Anda spokes itu di Thailand dibuat dan dikeluarkan hanya sebagai produk rumah saja bukan kilang atau pabrikpun..tapi telah dieksport kemerata negara khusus Malaysia dan Indonesia.

http://fazryan87.blogspot.com/2015/04/model-terbaru-vespa-sprint-elegant-dan.html
(Syarikat Naza Premira Sdn Bhd memperkenalkan model terbaru Vespa Sprint)

Naza Premira perkenalkan model terbaru Vespa Sprint.

Namun bagi penggemar dan peminat Vespa di Malaysia boleh juga melepaskan kerinduan tehadap model Vespa dengan keluaran model-model baru Vespa misalnya terbaru dengan kehadiran Vespa Sprint, di Malaysia Vespa sangat popular sekitar tahun 60an hingga 70an.

Pengedar motosikal Vespa di negara ini, Naza Premira Sdn Bhd memperluaskan rangkaian produknya dengan memperkenalkan model terbaru Vespa Sprint, kemaren

Vespa Sprint dijanakan enjin silinder tunggal 150cc dengan tiga injap(powered 150cc single cylinder engine with three valves)

Ia juga lebih hemat petrol sehingga 64 kilometer seliter dengan purata kelajuan 50 kilometer sejam (km/j).

Namun harganya..Aduhaayy..bro,cukup mahal namun sesuai dengan modelnya yang canggih dijual pada harga RM13,888 (baca; tiga belas ribu lapan ratus lapan puluh lapan ringgit) tidak termasuk Cukai Barang dan Perkhidmatan (GST).
Ada enam pilihan warna dan dengan tempoh jaminan dua tahun atau 20,000 kilometer.


Tags: Modifikasi motor,Vespa Sprint,

Kredit foto;TRpost.com

No comments