Misteri Magic Power Lukisan Self-Portrait Leonardo Da Vinci

Hey Dude,Misteri Magic Power Lukisan Self-Portrait Leonardo Da Vinci  |
Ia hanya sebuah lukisan kapur merah sederhana motif wajah seorang lelaki tua berjanggut. Namun kurator Perpustakaan Diraja di Turin ( Library in Turin )Italy percaya sepenuhnya bahwa lukisan ini mempunyai kuasa ajaib, mereka menyembunyikannya semasa Perang Dunia II untuk menjaga dari jatuh ke tangan Adolf Hitler dan Nazi.

Apakah lukisan potret diri seorang tua berjanggut boleh memberikan kekuatan tersebut dan menciptakan semacam teori konspirasi novelistic? Leonardo da Vinci, yang boleh menjawabnya.

http://fazryan87.blogspot.com/2014/11/misteri-magic-power-lukisan-self.html
Lukisan diri Leonardo da Vinci kini dipertontonkan pada paparan awam terhad di Turin dalam keadaan utuh dari tempat persembunyiannya di Kota Rom.Dipercayai masih mempunyai daya tarik yang kuat.

Pengarah Perpustakaan Diraja, Giovanni Saccani, mengatakan tidak ada siapa yang tahu di mana sebenarnya lukisan itu disembunyikan secara tepat selama ini.

Untuk mencegah Nazi dari mengambilnya, operasi intelijen dilaksanakan untuk mengangkut dan memindahkan dengan cara 'absolute anonymity' ke Rome.

Apasebenarnya yang digambarkan oleh lukisan mistik ini? Ianya dipercayai bahawa tatapan tajam da Vinci akan mentransfer kekuatan dan kekuasaan yang sangat besar bagi yang melihatnya.Oleh kerana itu, ia adalah satu-satunya perkara yang hebat dari perpustakaan koleksi da Vinci yang telah dilepaskan dan diselamatkan dari jatuh kepada Nazi.

http://fazryan87.blogspot.com/2014/11/misteri-magic-power-lukisan-self.html






Leonardo Da Vinci’s Self-Portrait.
Lukisan potret diri -Leonardo Da Vinci berada dalam keadaan rapuh ketika diambil dan terus merosot selepas pengembaliannya. Sejak tahun 1998, ia telah disimpan di dalam bilik kebal bawah tanah yang aman dengan suhu 20 darjah Celsius dan 55 peratus kelembapan untuk mencegah penuaan dan kerosakan.

Lima puluh orang telah diberi kebenaran untuk melihat gambar dalam beberapa minggu akan datang. Suhu peti besi ini akan diturunkan untuk mengimbangi suhu badan.

Adakah gambar itu benar-benar mempunyai kuasa sihir? Beberapa pakar meragui hal tersebut, walaupun Da Vinci sewaktu melukis potretnya ketika masih sebagai artis muda tetapi hasil lukisan itu menunjukkan dia sebagai seorang yang tua.

Ramai hanya menyebutnya "Potret seorang lelaki dengan kapur merah."Pengarah Perpustakaan Diraja Turin Italy,Giovanni Saccani tidak meragukan tentang itu dan telah mengatakan tentang kekuatannya:

It is a self-portrait ...siapa pun yang berpeluang berdiri di depan gambar bisu ini.Hal pertama yang mereka katakan ketika mereka sadar adalah 'Lukisan ini membuat saya menggigil'. Kekuatan ekspresif wajah ini benar-benar terhubung ke emosi dan kemampuan yang hanya Leonardo bisa memiliki.

__________
Courtesy to Source

No comments