20141022

In Pictures;Lee Chong Wei Birthday Celebration ke-32@ Twitter

http://fazryan87.blogspot.com/2014/10/in-pictureslee-chong-wei-birthday.html


(Datuk Lee Chong Wei semalam menyiarkan gambarnya di Twitter, menyambut ulang tahun ke-32 beliau bersama isteri dan anak lelakinya.
Gambar Twitter/themalaysianinsider.com)



Kuala Lumpur;In Pictures;Lee Chong Wei Birthday Celebration ke-32@ Twitter | Stesyen TV-3 The Star melaporkan Datuk Lee Chong Wei sebagai atlet Malaysia yang didapati positif bahan larangan semasa ujian dadah secara rawak(22 Oktober, 2014)
 

Pihak berkuasa di Putrajaya setakat ini enggan mengesahkan identiti atlet tersebut, mengatakan ia masih menunggu hasil ujian atas sampel

Lee terbabit selepas beliau dikatakan gagal ujian rawak pada Kejohanan Badminton Dunia di Copenhagen pada akhir bulan Ogos.

Channel News Asia juga memetik The Star apabila melaporkan Lee berkemungkinan gagal ujian dadah itu semasa kejohanan di Copenhagen.

Menteri Belia dan Sukan Malaysia,Khairy Jamaluddin berkata, menyalahi peraturan World Anti-Doping Agency untuk mengenal pasti atlet yang masih belum diuji sampel keduanya.
Katanya, ia tidak berlaku adil kepada atlet berkenaan jika sampel B didapati negatif.

"Jika sampel B itu ternyata negatif, tidak adil untuk atlet itu kerana namanya sudah tercemar," kata Khairy kepada pemberita.

Agensi berita asing seperti Xinhua melaporkan tentang ujian dadah positif Lee, memetik sumber media Malaysia.