Bagaimana Cara Dapat Menyelamatkan Barang Milik Anda dari Kecurian

Hey Dude,Bagaimana Cara Dapat Menyelamatkan Barang Milik Anda dari Kecurian |Kadang ada sesuatu yang menjengkelkan kita atau ada sebagian orang menjadi marah dan kurang sabar apabila sesuatu yang mengecewakannya menimpa diri mereka.

Misalnya Anda pergi ke masjid atau surau untuk menunaikan sholat lima waktu ataupun pergi sholat jumaat di masjid.Kebetulan anda memakai sepatu atau sandal-selipar kata orang Malaysia yang masih baru.Ada saja makhluk yang berminat mengambilnya dengan kata lain mencurinya.


http://fazryan87.blogspot.com/2014/09/bagaimana-cara-dapat-menyelamatkan.html

Walaupun kini kecurian sepatu dan selipar sudah agak berkurangan namun masih tetap saja berlaku ditempat ini yang tak sepatutnya berlaku kecurian.Kerana surau dan masjid adalah tempat beribadah bukan untuk berbuat dosa.

Jika pun ada sebagian anda yang terdesak untuk melakukan mencuri banyak lagi tempat-tempat lain yang berbaloi untuk mencuri.Bukan saya bermaksud menggalakkan Anda mencuri di tempat lain tetapi surau dan masjid bukanlah tempat Anda berbuat dosa.

Disini saya paparkan salah satu Tips & Trik untuk menghalang pencuri untuk mencuri selipar anda yang dilakukan oleh seorang hamba Allah ini seperti gambar dibawah;

Kegunaan dan Kebaikan trik ini;

Pertama ; Anda akan mudah sekali mengenali selipar milik anda.

Kedua : Cara ini akan membuat pencuri berfikir dua kali untuk mengambil selipar anda misalnya dengan amaran 'Curi Dosa" membuat sang pencuri akan ragu-ragu melakukannya kerana anda mengingatkan si pelaku akan balasan dosa.InsyaAllah satu kecurian telah anda gagalkan.
Silahkan anda mulai coba  pada hari sholat jumaat hari ini,! Semoga bermanfaat adanya.


http://fazryan87.blogspot.com/2014/09/bagaimana-cara-dapat-menyelamatkan.html

Courtesy to resource