Misteri Hantu Pasien Gentayangan Di Sanatorium Waverly Hills[1]

Hey Dude,Misteri Hantu Pasien Gentayangan Di Sanatorium Waverly Hills[1] Di Amerika Syarikat selepas berlaku perang saudara di abad lalu.Banyak bangunan-bangunan lama yang dijadikan hospital atau penempatan transit sementara pesakit akibat perang atau akibat wabah suatu penyakit yang melanda waktu itu.

Apabila bangunan itu telah ditinggalkan bertahun-tahun lamanya maka situasi  bangunan yang dijadikan hospital itu berobah menjadi tempat barsarangnya hantu-hantu atau suatu penampakan yang menakutkan.


http://fazryan87.blogspot.com/2014/11/misteri-hantu-pasien-gentayangan-di.html
(Waverly Hills Sanatorium)

Salah satu bekas hospital atau Sanatorium yang paling popular "paling berhantu" adalah Sanatorium Waverly Hills ,terletak di barat daya Louisville / Jefferson County, Kentucky.

Waverly Hills telah dipopulerkan di acara televisi "Ghost Hunters" sebagai salah satu hospital "paling berhantu"  di Amerika Syarikat bagian timur.

Sanatorium ini adalah fitur(featured) "Bangunan dan tempat paling menakutkan" via Family Channel's Scariest Places On Earth, VH1's Celebrity Paranormal Project, Syfy's Ghost Hunters, Zone Reality's Creepy, The British Show Most Haunted, Paranormal Challenge and Ghost Adventures on Travel Channel

 Berikut sebab mengapa hospital ini telah menjadi begitu popular di kalangan peminat paranormal:


<

Sejarah Waverly Hills Sanatorium,
Waverly Hills Sanatorium dibuka pada 26 Julai 1910 dan pada mulanya adalah untuk menampung penempatan  beribu-ribu pesakit yang menghidap batuk kering
(tuberculosis cases)

Kemudahan hospital ini asalnya hanya mampu untuk menampung di antara 40 dan 50 pesakit, tetapi kerana keadaan yang mendesak disebabkan wabah penyakit yang melanda Amerika ketika itu, sanatorium telah menempatkan lebih dari 400 pesakit pada satu-satu masa.

Waverly beroperasi selama lebih 50 tahun,
Kerana streptomycin dadah antibiotik ditemukan yang mengurangkan ketergantungan keperluan bagi rawatan di hosptal ketika itu, maka sanatorium ditutup pada tahun 1962.

Dan dibuka semula setelah dibuat renovasi menyeluruh dan dinamakan sebagai "Wood Haven Medical Services" setahun kemudian, Namun kemudian ditutup lagi  pada tahun 1980 selepas para pegawai dan penyelidik kesihatan pemerintah menemui bukti yang mengerikan kerana pihak hospital mengabaikan pesakit.

Walaupun anggaran kematian amat berbeda,sekurang-kurangnya 6,000 orang meninggal dunia di Waverly Hills selama 50 tahun lebih hospital beroperasi.

Ramai pesakit-pasien  yang menderita melalui rawatan yang secara penyeksakan selama mereka di Waverly, termasuk terapi kejutan letrik dan pembedahan eksperimen yang melibatkan mengeluarkan paru-paru. Dan amalan meletakkan karung pasir berat pada dada pesakit juga sudah jadi sebuah amalan rawatan. Semua amalan rawatan di sanatorium itu, tiada langsung memberi kesan penyembuhan pada pasien,malah ianya amalan rawatan penyiksaan.

Hantu kanak-kanak Timmy,
Sekarang Waverly Hills Sanatorium,menjadi atraksi wisata, Sanatorium ini  dihebohkan jadi rumah penempatan sejumlah hantu. Ada kisah mengerikan tentang suara jeritan tanpa bayangan tubuh, suara rintihan, dan penampakan bayangan orang, serta cerita-cerita yang unik tentang rumah sakit itu.

Salah satu daripada kisah-kisah ini tentang seorang kanak-kanak bermain bola-rolling bernama Timmy.Anda lanjutkan baca disini:
Misteri Hantu Room 502 Gentayangan Di Sanatorium Waverly Hills [2]