Perniagaan Frozen Food Boleh Membantu Anda Menjadi Hidup Senang

Hey Dude,Perniagaan Frozen Food Boleh Membantu Anda Menjadi Hidup Senang| Tanpa disadari atau mungkin juga Anda pembaca blog ini menyadari hal ini bahwa ada sebuah perniagaan yang diceburi ramai oleh masyarakat Malaysia tak kira apa bangsa dan keturunannya yaitu sebuah perniagaan pembuatan makanan sejuk-beku atau frozen food yang terbukti kini mampu membantu menjana pendapatan bagi meningkatkan taraf hidup.

Baik diceburi secara kecil-kecilan dirumah atau secara fulltime bisnis dengan menerokanya di sebuah kilang khusus.

http://fazryan87.blogspot.com/2014/10/perniagaan-frozen-food-boleh-membantu.html

Baca juga;

5Tips Sederhana Yang Harus Dilalui oleh Bisnis Car Wash Untuk Mencapai Sukses.

Perniagaan ini sangat menguntungkan kerana lahan pemasarannya sangat luas.Hanya perlu rajin dan kerja keras tanpa malu-malu untuk membuat promosi produk Anda.

Jika Anda mengeluarkan sebuah produk jenis makanan seperti karipap misalnya Anda boleh pasarkan secara frozen food kepada peniaga pasar malam,pasar-pasar pagi, majlis kenduri kahwin,majlis hari jadi,penjaja-peniaga kuih,pengusaha katering makanan,dan banyak lagi.

Dan untuk memudahkan perniagaan ini berkembang saya sarankan Anda juga pasarkan melalui media sosial.Facebook,.Tumblr,Twitter,Pinterest,Instagram dan sebagainya

Ok,seperti sebuah peniagaan apapun,Anda jangan lupa menimba ilmu asas cara pembuatan makanan sejuk beku ini sebelumnya.

Anda search saja di google ,banyak akademi-akademi ,Bengkel dan orang perseorangan yang mengadakan kursus jangka pendek tentang pembuatan makanan frozen food ini.
Misalnya Akademi Nur Insan menawarkan bengkel ini dengan hasrat bagi menambah ilmu dan kemahiran bagi membantu ekonomi dan taraf hidup bakal usahawan yang berminat di dalam bidang ini.

Objektif kursus ini adalah untuk melahirkan insan-insan yang bakal menjadi usahawan di dalam bidang pembuatan makanan sejukbeku dengan menggunakan kemahiran ini sebagai kerjaya tetap atau sampingan.

Kelebihan makanan sejuk beku,
Di negara Malaysia yang semakin maju ini dan semua orang,suami istri bekerja.Maka dengan kesuntungan masa untuk memasak makanan sudah tentu makanan sejuk beku ini adalah pilihan terbaik.Kadang-kadang Anda menerima tetamu yang tidak dijangka .Apa yang harus dihidangkan kepada tetamu semisal kawan kawan dan saudara mara yang datang itu.

Ada juga para wanita terutamanya  lebih gembira jika dapat menghidangkan masakan sendiri untuk tetamunya. Namun kalau kedatangan itu adalah kedatangan mengejut, macam mana Anda hendak menyediakannya kan?Source

Disinilah bergunanya makanan frozen food yang Anda simpan di freezer atau peti ais dirumah.Hanya keluarkan dari frezer tunggu beberapa saat sudah boleh di goreng atau dimasak kembali.


Beberapa jenis makanan popular yang banyak diproduksi oleh syarikat frozen food atau orang perseorangan adalah ;


 Karipap;Terdiri dari Karipap Ayam,Karipap Daging, Karipap kentang,

 Kandasturi. Chicken Pau, Rissol Doughnut (Donat),Kuih Cucur Badak
 Roti Canai,Samosa. Mini Murtabak,Sardine Gulung,Popiah Otak-Otak,

 Dan Kuih tradisional  terdiri dari:Kuih Cakar Ayam,Kuih Ros,Kuih Karipap Kacang,Kuih Lidah Buaya Kuih Popiah Ikan Bilis.

Frozen Food atau makanan beku  boleh disimpan selama 3 bulan.Source

Jika dikira kos perniagaan, produk makanan beku merupakan pilihan terbaik untuk peniaga-peniaga makanan bergoreng kerana stok tidak terpakai boleh disimpan semula.Juga sangat berguna untuk suri rumah,para suami istri yang berkerjaya.

Anda berminat menceburi perniagaan ini,Saya teringat motto atau slogan seorang peniaga makanan yang berjaya katanya" Peniagaan makanan apapun tak akan pernah rugi,kerana Anda sekeluarga dan orang ramai mesti tetap akan makan"..heheee; Betul tak?!

Jangan lupa baca artikel ini;
#7 Tips Panduan Bajet Murah Majlis Perkahwinan Anda